Modny, ale czy oryginalny?

Zapewne niejednokrotnie powtarzaliście sobie słowa „nie jestem jak inni” lub „mam swój styl”. Wiem, że tak bywa.  Sama często pragnę tak o sobie myśleć. Mimo to, w pewien sposób ulegamy trendom. Może, nie każdy z nas „przenosi” lżejsze (głównie dla naszego portfela) wersje stylizacji z wybiegów do swojej szafy, jednak, chętnie kupujemy to co znajduje się aktualnie w sieciówkach. Należy jednak zauważyć, że te rzeczy w większości przypadków wzorowane są właśnie na modzie popularyzowanej przez znanych projektantów. Czy aby na pewno jesteśmy oryginalni?
Właśnie. Czy aby na pewno? A co to właściwie oznacza – „być oryginalnym”? Z modowego punktu widzenia chodzi o to, żeby najnowsze trendy dobierać i łączyć zgodnie z własnym stylem, wzorować się, ale nie odwzorowywać kreacji z wybiegów. Czy jednak każdy posiada swój własny unikalny styl? Niekoniecznie. Czasem bez zastanowienia „zarzucamy” na siebie co popadnie, nawet nie orientując się czy dana rzecz wpisuje się w kanony mody, czy też zupełnie odwrotnie. Styl jednak można odnaleźć; najczęściej metodą prób i błędów. Pozostaje jednak pytanie – czy każdy styl jest oryginalny? Niestety, nie zawsze te dwa słowa tworzą spójną całość. Zdarza się, że ślepo naśladując trendy, dobierając ich przesadną ilość lub nawet nosząc to, co mają już właściwie wszyscy i to w ten sam  sposób osiągamy efekt wręcz parodyjny.
Jak uniknąć parodii? Najlepszym sposobem wydaje mi się bazowa garderoba wzbogacona o lansowane w danym sezonie dodatki. Według mnie, taka garderoba, jak i dobierane do niej akcesoria to sprawa całkowicie indywidualna. Inaczej zapełni swoją szafę osoba ucząca się, pracująca w biurze lub wykonująca pracę typowo fizyczną. Temat budowy garderoby jest zresztą ostatnio popularny wśród blogerek. Nie zamierzam rozpisywać się na ten temat, od siebie dodam jednak tylko tyle, że powinna być ona starannie przemyślana.
Co jeśli podoba mi się coś, co już wyszło z mody? Moim zdaniem na tym właśnie polega oryginalność - na łączeniu nowego z elementami, o których świat mody już trochę zapomniał. Czyż to nie wspaniałe, że ubraniami można się bawić? Nie warto ślepo kopiować trendów, czasem po prostu opłaca się zaryzykować. Całkiem przypadkowo można odkryć nowatorskie połączenie, które nie tylko dobrze wygląda, ale co więcej sprawia, że czujemy się bardziej pewni siebie. Według mnie pewność siebie, którą zyskujemy dzięki odpowiedniemu ubraniu jest cechą charakterystyczną dla własnego stylu. To w pewnym sensie elementy nierozerwalnie łączące się ze sobą.
Idąc tropem moich przemyśleń, można stwierdzić, że będąc modnym, jak najbardziej można być oryginalnym. Należy tylko rozróżniać te dwa pojęcia. Z panujących trendów warto wybierać to, co naprawdę do nas pasuje. Mnie samej zdarzyło się kupić coś głównie ze względu na modę, chociaż myślę, że nie jestem tu wyjątkiem. Stąd na przykład w mojej szafie bluza z kapturem, której pomimo wygody nie zakładam zbyt często. Od niedawna zaczynam nieco bardziej selekcjonować wybierane przez siebie rzeczy. Wiem już, że popularne obecnie motywy sportowe nie sprawdzą się w mojej garderobie, chociaż oczywiście zdarzają się wyjątki. Czasem nawet ja zakładam wspomnianą wcześniej bluzę lub czapkę z daszkiem. Dobierajmy trendy do siebie, a będziemy oryginalni. Pamiętajcie jednak, że oryginalność nie powinna być dziwactwem. J
Koszula/Shirt - Vintage
Spodnie/Trousers - Vintage
Naszyjnik/Necklace - Vintage
Torebka/Handbag - Louis Vuitton
Buty/Shoes - Deichmann 

Comments

  1. fajnie wygląda ta chusteczka we włosach :)

    ReplyDelete
  2. bardzo ładnie wyglądasz :)

    ReplyDelete

Post a Comment