Nieśmiertelny

...a w zasadzie nieśmiertelne są pewne elementy garderoby. Biała koszula, dżinsy - one nigdy nie wychodzą z mody i zawsze są w dobrym guście. Do tego zestawienia można śmiało dołączyć klasyczny trencz. Chociaż sięgamy po niego często i właściwie niepotrzebne nam uzasadnienie dlaczego w tym sezonie będzie święcił triumfy. W czasopismach, na stronach i blogach dedykowanych modzie aż huczy od tej nowiny - trencz wraca jako gorący trend nachodzącego sezonu!
Zarys historyczny
Płaszcze z gabardyny zostały zaprojektowane przez Thomasa Burberry'ego w 1897 roku. Były noszone przez żołnierzy w czasie I wojny światowej. Trencz stał się powszechnie stosowany w 1948 roku, kiedy to pojawił się w filmie ,,Sprawy zagraniczne". Od tego czasu wpisał się w kanon mody.  Obecnie płaszcze często bywają szyte z poliestru. 
Z czym go łączyć? 
Mam dla Was dobre wieści - niezależnie, czy lepiej czujecie się w sportowych, czy w eleganckich zestawach - ten rodzaj płaszcza można łączyć na różne sposoby. Sprawdzi się zarówno do dżinsów, jak i do eleganckiej sukienki. W sklepach roi się od różnych modeli, mamy więc w czym wybierać. 
Jaka długość?
Oczywiście, najważniejsze jest, kto w czym czuje się najlepiej. Z reguły jednak niskie osoby powinny unikać płaszczy o długości maksi. Trencz o tej długości może niestety ująć nam wizualnie jeszcze kilka centymetrów. Jednak - zawsze znajdzie się jakiś wyjątek. Dlatego najlepiej po prostu przymierzyć okrycie przed zakupem, sprawdzić jak w nim wyglądamy i jak się czujemy. Ja dla przykładu mam nadzieję, że w wymarzonym płaszczu do kostek będę wyglądać korzystnie. 😊
Mój wybór
Długo szukałam idealnego modelu. Każdy jeden trencz, który zauważałam na wieszaku przyciągał mnie do sklepu. Minęło wiele tygodni, aż pewnego dnia, pod koniec sezonu, zostałam zachęcona do wizyty w second handzie. Dodam, że wtedy nie przepadałam za tego typu sklepami... Co jednak szybko się zmieniło! Mój wymarzony płaszcz wisiał sobie spokojnie na wieszaku, jakby na mnie czekał. 😊 Zapłaciłam całe... 16 zł. Od tego momentu regularnie zaglądam do pobliskich lumpeksów.  😉
Chętnie dowiem się, czy Wam udało się już znaleźć odpowiedni trencz.  Pochwalcie się! 😊

Mam na sobie/I am wearing:
Trencz/Coat - H&M (Second Hand)
Marynarka/Blazer - Bershka (Second Hand)
Bluzka/Top - Reserved
Spodnie/Trousers - Vero Moda (Second Hand)
Choker - Sinsay
Buty/Shoes - Chiński Market

Comments